2010. július 25., vasárnap

Vasárnapi sütögetés

Egyik vágyam, hogy visszacsempésszem a hagyományt a mindennapjaimba. Nem tudom, mások hogy vannak vele, de nekem ebbe az ünnepeken felül apróbb dolgok is beletartoznak. Az egyik ilyen a hétvégi sütés.
Bár nem faluról származom, anyukám falun nőtt fel, és így a konyhába hozott magával néhány szokást. Így én úgy nőttem fel, hogy szinte minden hétvégén készült sütemény: vagy édesanyám alkotott vagy/ és valamelyik nagymamám.
Most 200 km-re élek a rokonaimtól, így nincs aki meglepjen egy tányér friss süteménnyel, és az újdonsült családomnál sincs senki, aki a nagymamától átvette volna ezt a jó szokást. Ezért úgy döntöttem, én leszek az, aki vasárnaponként finom illatokkal tölti meg a konyhát.
Ma ez a barackos pite készült, ha már volt pár darab nektarinom, ami túl sokáig várakozott a sorsára. A csúnyuló héjától megszabadítva gyönyörű, lédús barackokká változtak ismét.

A recept a legegyszerűbb bögrés/poharas receptek egyike:

- két pohár liszt
- egy pohár cukor
- egy pohár natúr joghurt (én mindig a joghurt dobozát használom pohárként)
- 1/3 pohár olaj
- 2 tojás
- 1 sütőpor
- 1 vaníliás cukor
- fahéj
- gyümölcs, ki mit szeret (most nálam 3 barack vékony szeletekre vágva)

A hozzávalókat csomómentesre elkeverjük, kiolajozott és -lisztezett tepsibe öntjük. Megszórjuk a gyümölccsel, és 175-180 fokon 20-25 perc alatt megsütjük (tessék közben figyelni, nehogy túlpiruljon)




Nincsenek megjegyzések: