2010. augusztus 15., vasárnap

Csendes vasárnap

Mivel hajnalban értünk haza a közel 19 órás autóút után (a Röszkén töltött 3,5 óra szintén örök emlék marad),  ma amolyan láblógatós napot terveztünk. 1-kor keltem, így sok dolog nem is fért volna a napba, de míg ment a mosógép, a hagyományőrző vasárnapi sütés sem maradt el. Pogácsa volt a kívánság, úgyhogy egy régi recept szerint csináltam túróval és sajttal.

Túrós-sajtos pogácsa:
Hozzávalók (kb 50 darab):
- 60 dkg liszt
- 25 dkg margarin
- 25 dkg tehéntúró
- 20 dkg trappista sajt
- 3 dkg élesztő
- 1 dl tej
- 1 dl tejföl
- 1 csapott ek. cukor
- 2+1 tojássárgája
- só

A lisztben a margarint elmorzsoltam, a tejet meglangyosítotam, és az élesztővel és a cukorral felfuttattam. A tejfölben elkevertem 2 tojássárgát és 2 tk sót (aki igazán sósan szereti a pogit, még tegyen hozzá), majd ezt és az élesztős tejet a magarinos liszttel összegyúrtam (jó könnyű lett a tészta). Cipót formáltam, és konyharuhával lefedve a meleg konyhában hagytam egy fél órát kelni.
Fél óra után kinyújtottam, megszórtam az áttört túróval és a sajt 2/3-ával, majd feltekertem, és újabb fél órát kelesztettem. Kb. 1,5 cm vastagra nyújtottam ezután és kiszaggattam. A tetejükre került még egy tojássárga és a maradék sajt. 180 fokos, előmelegített sütőben 25 perc alatt sült készre.
Nekem ez a kedvenc pogácsám.