2010. augusztus 1., vasárnap

Mecseki lány

Nyolc fővárosi év kellett ahhoz, hogy értékelni tudjam. Nyolc év a nagyvárosban, hogy meglássam a szépet az erdőben, a kis falvakban.
A Mecsekben nőttem fel, a nagyszüleim és a rokonaim egy része falun laknak/laktak ebben a csodálatos környezetben. Én pedig csak most jövök rá, mekkora szerencsém volt, hogy itt élhettem. Az autópálya felé a kanyargós úton csak bámultam, hogy milyen gyönyörű helyet hagytam ott: zöld erdők, állatok, karnyújtásnyira a természet. Amikor pedig azt látom, hogy a néhány házból álló falu egyszerű buszmegállójának járdaszegélye mellé is virágot ültetnek a helyiek, szomorú mosollyal merengek magam elé, mert tudom, hogy ezt a szépet csak úgy veszem észre, ha nap mint nap részese vagyok a szmogos, feszült és főként közönyös városnak.

Ha a Mecsekben jártok, és tehetitek, ezt a két falut és környékét ne hagyjátok ki: Óbányát (http://www.obanya.hu/) és Kisújbányát.

4 megjegyzés:

keriann írta...

Kiújbányán van a telkünk! :D Mondjuk csak fu van rajta meg erdo :S

Gesztenyelány írta...

Komolyan?! Igazi gyerek- vagy wellnesstábornak való hely! Nem gondoltatok még rá, hogy építetek rá?

keriann írta...

De, csak sajnos termeszetvedelmi terulet es nem adnak ra epitesi engedelyt. Inkabb csak ilyen befektetesi szandekkal vettek. Sajnos en meg sosem voltam ott, de a csalad azert neha lemegy bogracsozni vagy ilyesmi. Nekem meg nem jott ossze.

Gesztenyelány írta...

Áá, értem! Remélem, sikerül majd eljutnod a közeljövőben, tényleg nagyon szép.